The True Reflection - Where I'm Coming From
Posté : 14 sept. 2012 09:11
The True Reflection – Where I'm Coming From (ATCO Records SD 7031, 1973)
Titres
A1 Whisper 5:00
A2 That Was Yesterday 3:25
A3 Society 4:20
A4 What You Don't Know 2:30
B1 It Really Hurts 4:00
B2 Helpless Man 5:00
B3 That's Where I'm Coming From 2:40
B4 Look At All The Lonely People 4:40
Crédits
Bobby Cox : chant
Glenn Leonard : chant
Joe Blunt : chant
Joey Coleman : chant
Pas d'infos sur les musiciens...
Manque à l'appel "Society", pour moi LE morceau de l'album et que je ne trouve pas sur le tube. Dommage... Il apporte une dimension supplémentaire à l'album, la musique et les paroles sont parfaitement réussies...
Les True Reflection est donc un groupe avec au chant 4 chanteurs qui ont des voix qui, comme souvent pour ce type de groupe, balaient pas mal de notes et sont complémentaires pour créer de superbes harmonies. C'est le seul album du groupe, il y a un nombre incroyable disques de qualité qui sont restés célibataires. Je me rappelle que l'on avait fait un sujet sur un autre forum et la liste était assez éloquente! Dans leur cas, le groupe a plutôt explosé mais contrairement à beaucoup de groupes, chaque chanteur trouva refuge dans un autre combo de renom, Glenn Leonard remplaçant Damon Harris chez les Temptations comme ténor de 75 à 83, Jo Blunt chez les Drifters aussi à partir de 75, Joe Coleman chez les Persuaders (74-75).
Les True Reflections est un groupe originaire de Washington mais qui alla chercher la gloire à Philadelphie dans les Sigma Sounds Studio. Ils sont dirigés sur cet album par les arrangeurs Norman Harris, Ronnie Baker et Vince Montana. Tout cela fait que les violons ne sont pas négligés et au contraire très présents pour porter les morceaux.
Extrait d'un excellent article sur l'album (dont les infos du dessus sont tirées) qui je trouve décrit assez bien les titres et qui se trouve ici.
"True Reflection release their debut single "Beer Cans and Empty Hands" b/w "Silent Treatment" (Atco 45-6905) to a thunderous silence. The following year they follow it up with a long player utilising the same writing/production team responsible for their 7", namely Bob Currington, T. Lester, W. Lester, R. Brown and Joe Blunt. Some may recognise these as the same dudes that kicked up a storm for The Modulations on their ‘It's Rough Out Here' LP. And for me, a comparison in formula of funky burners and sweet ballads can be readily drawn between the two high calibre sets.
"Whispers" is a wonderful introduction to the band, a gritty blend of Norman Whitfield and the Sigma Sound, with fabulous lead vocals and harmonies all neatly tied up with a message to the music – probably my favourite track. "That was yesterday" drops the pace to deathly slow with a sombre falsetto, all recalling The Chi-Lites in structure – very impressive. "Society" packs another political punch with a growling lead brooding over a smart synclavier groove. "What you don't know" is a delightful urgent falsetto-led dancer, and the falsetto is maintained for the tuneful ballad "It really hurts". This really carries a potfull of stardust in its exquisite tenderness – unbelievably good. The tempo drops a touch for the lovely "Helpless man" boasting terms of endearment like ‘I need you baby like a clock needs his hands'. The skipping "That's where I'm coming from" provides a slightly more commercial edge to the proceedings, but still wonderful in its own brief way – and a real throwback to the essence of popular soul music of the time. The dramatic "Look at all the lonely people" is another very pretty ballad, if slightly saccharined by its sentiment."
Un bien bel album, raffiné avec de superbes voix et de non moins classieux arrangements (avec même un petit clavinet bien senti sur What You Don't Know) avec pour moi comme point d'orgue Society qui finalement sort un peu du moule des autres morceaux.
Whisper
That Was Yesterday
What You Don't Know
It Really Hurts
That's Where I'm Coming From
Look At All The Lonely People
Titres
A1 Whisper 5:00
A2 That Was Yesterday 3:25
A3 Society 4:20
A4 What You Don't Know 2:30
B1 It Really Hurts 4:00
B2 Helpless Man 5:00
B3 That's Where I'm Coming From 2:40
B4 Look At All The Lonely People 4:40
Crédits
Bobby Cox : chant
Glenn Leonard : chant
Joe Blunt : chant
Joey Coleman : chant
Pas d'infos sur les musiciens...
Manque à l'appel "Society", pour moi LE morceau de l'album et que je ne trouve pas sur le tube. Dommage... Il apporte une dimension supplémentaire à l'album, la musique et les paroles sont parfaitement réussies...
Les True Reflection est donc un groupe avec au chant 4 chanteurs qui ont des voix qui, comme souvent pour ce type de groupe, balaient pas mal de notes et sont complémentaires pour créer de superbes harmonies. C'est le seul album du groupe, il y a un nombre incroyable disques de qualité qui sont restés célibataires. Je me rappelle que l'on avait fait un sujet sur un autre forum et la liste était assez éloquente! Dans leur cas, le groupe a plutôt explosé mais contrairement à beaucoup de groupes, chaque chanteur trouva refuge dans un autre combo de renom, Glenn Leonard remplaçant Damon Harris chez les Temptations comme ténor de 75 à 83, Jo Blunt chez les Drifters aussi à partir de 75, Joe Coleman chez les Persuaders (74-75).
Les True Reflections est un groupe originaire de Washington mais qui alla chercher la gloire à Philadelphie dans les Sigma Sounds Studio. Ils sont dirigés sur cet album par les arrangeurs Norman Harris, Ronnie Baker et Vince Montana. Tout cela fait que les violons ne sont pas négligés et au contraire très présents pour porter les morceaux.
Extrait d'un excellent article sur l'album (dont les infos du dessus sont tirées) qui je trouve décrit assez bien les titres et qui se trouve ici.
"True Reflection release their debut single "Beer Cans and Empty Hands" b/w "Silent Treatment" (Atco 45-6905) to a thunderous silence. The following year they follow it up with a long player utilising the same writing/production team responsible for their 7", namely Bob Currington, T. Lester, W. Lester, R. Brown and Joe Blunt. Some may recognise these as the same dudes that kicked up a storm for The Modulations on their ‘It's Rough Out Here' LP. And for me, a comparison in formula of funky burners and sweet ballads can be readily drawn between the two high calibre sets.
"Whispers" is a wonderful introduction to the band, a gritty blend of Norman Whitfield and the Sigma Sound, with fabulous lead vocals and harmonies all neatly tied up with a message to the music – probably my favourite track. "That was yesterday" drops the pace to deathly slow with a sombre falsetto, all recalling The Chi-Lites in structure – very impressive. "Society" packs another political punch with a growling lead brooding over a smart synclavier groove. "What you don't know" is a delightful urgent falsetto-led dancer, and the falsetto is maintained for the tuneful ballad "It really hurts". This really carries a potfull of stardust in its exquisite tenderness – unbelievably good. The tempo drops a touch for the lovely "Helpless man" boasting terms of endearment like ‘I need you baby like a clock needs his hands'. The skipping "That's where I'm coming from" provides a slightly more commercial edge to the proceedings, but still wonderful in its own brief way – and a real throwback to the essence of popular soul music of the time. The dramatic "Look at all the lonely people" is another very pretty ballad, if slightly saccharined by its sentiment."
Un bien bel album, raffiné avec de superbes voix et de non moins classieux arrangements (avec même un petit clavinet bien senti sur What You Don't Know) avec pour moi comme point d'orgue Society qui finalement sort un peu du moule des autres morceaux.
Whisper
That Was Yesterday
What You Don't Know
It Really Hurts
That's Where I'm Coming From
Look At All The Lonely People