Prince - Originals

His Purple Highness and The Minneapolis Sound (The Time, Jesse Johnson, Sheila E., Brownmark, NPG, Eric Leeds...)

Funky admins : funkiness, Wonder B

Répondre
Avatar du membre
bluesy

Prince - Originals

Message par bluesy »

Prince - Originals (Warner Bros. R2 591253, 2019)

Image

Titres

1. Sex Shooter
2. Jungle Love
3. Manic Monday
4. Noon Rendezvous
5. Make-Up
6. 100 MPH
7. You're My Love
8. Holly Rock
9. Baby, You’re a Trip
10. The Glamorous Life
11. Gigolos Get Lonely Too
12. Love… Thy Will Be Done
13. Dear Michaelangelo
14. Wouldn’t You Love to Love Me?
15. Nothing Compares 2 U




Présentation

Image

Opus qui sortira sous différents formats en juin 2019 et juillet 2019 :

:arrow: Deluxe Edition : 1 CD + LPx2 : vinyle Purple

:arrow: Édition Limitée : LPx2 : vinyle Blanc

:arrow: Classique : LPx2 : vinyle Noir

:arrow: Digital : CDx1



Plus d'information sur le site Store Prince.com et c'est :arrow: ICI
.

Store Prince.com a écrit :
Details

This June, The Prince Estate, in partnership with Warner Bros. Records and TIDAL, Originals, a 15-track album featuring 14 previously unreleased recordings that illuminate the vital role Prince played in other artists’ careers.

Starting June 7, Originals will stream exclusively on TIDAL for fourteen days. In the spirit of sharing Prince’s music with his fans as he wanted, the album will be available to stream in Master quality via TIDAL’s HiFi subscription tier. On June 21st, Warner Bros. Records will release this extraordinary body of work, sourced directly from Prince’s vast archive of Vault recordings, via all download and streaming partners and physically on CD, while 180 gram 2LP and Limited Edition Deluxe CD+2LP formats will follow on July 19th.


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Additional Details

Prince will forever be remembered as a commanding live performer, chart-topping recording artist, and music business revolutionary. Yet for all the time he spent in the spotlight over his four-decade-long career, Prince also worked tirelessly behind the scenes to nurture talent and pen songs for the rising artists he respected.

By the mid-1980s, Prince was dominating the charts even as a writer/producer with songs he’d composed and recorded for others. In addition to releasing nine of his most commercially successful full-length albums, he also wrote and recorded endless reels of material for protégés The Time, Vanity 6, Sheila E., Apollonia 6, Jill Jones, the Family, and Mazarati. Occasionally, Prince’s original demo recordings would be used as master takes on their albums, with only minor alterations to the instrumentation and a replacement of the vocal tracks. Other times, artists would rely on his demos to guide them through their own recording process, with Prince’s initial take informing their final version of his song. The aggregate effect was a complete saturation and transformation of the pop music landscape, with Prince both leading and subverting mainstream culture.

Originals pulls back the curtain to reveal the origins of familiar hits, in addition to deeper album cuts such as Vanity 6’s “Make-Up”, Jill Jones’s “Baby, You’re a Trip”, and Kenny Rogers“You’re My Love”. The album also features Prince’s majestic original 1984 version of “Nothing Compares 2 U”, released in 2018 as a standalone single.
Source : Store Prince.com


"Music Makes You Move" : Funkhouse Express (1974) so... "HIT THAT ONE!" : JB
"They Call Us Wild But We Got Soul" : Wild Magnolias (1975)
Avatar du membre
Wonder B

Re: Prince - Originals

Message par Wonder B »

J'aime trop la pochette... Faut dire que c'est ma période préférée de Prince!
Sworn to fun
Loyal to none
Avatar du membre
funkiness
Site Admin

Re: Prince - Originals

Message par funkiness »

Ça j'achète ! merci bluesy pour l'info !
funkiness brings you funk and happiness
Avatar du membre
Wonder B

Re: Prince - Originals

Message par Wonder B »

J'ai déjà commandé le double vinyle blanc dès que j'ai eu vent du truc Hahahaha
Sworn to fun
Loyal to none
Avatar du membre
funkiness
Site Admin

Re: Prince - Originals

Message par funkiness »

J'ai tendance à privilégier les bonnes vieilles galettes noires, qui je pense ont une meilleure dynamique. On pourra d'ailleurs comparer à cette occasion.
funkiness brings you funk and happiness
Avatar du membre
Wonder B

Re: Prince - Originals

Message par Wonder B »

Oui c'est une bonne idée... J'ai pris le blanc parce qu'à cause de la pochette de la même couleur je trouvais que çà faisait vraiment top... J'ai pas pensé à la dynamique. Cependant j'ai lu sur certains sites que finalement ce n'était qu'un colorant comme un autre (en sachant que l'on met du colorant noir pour faire les galettes noires! LOL) et que c'était plutôt les picture discs qui souffraient de la comparaison...
Sworn to fun
Loyal to none
Avatar du membre
funkiness
Site Admin

Re: Prince - Originals

Message par funkiness »

Pour les pic disc, c'est sûr !
J'ai toujours eu une appréhension avec les galettes colorées, peut-être à tort alors...
funkiness brings you funk and happiness
Avatar du membre
Wonder B

Re: Prince - Originals

Message par Wonder B »

On en aura le cœur net en faisant l'essai comparatif sur ce Prince...
Sworn to fun
Loyal to none
Avatar du membre
Phil

Re: Prince - Originals

Message par Phil »

funkiness a écrit : 08 mai 2019 14:29 Pour les pic disc, c'est sûr !
J'ai toujours eu une appréhension avec les galettes colorées, peut-être à tort alors...
I'm with you Funkiness ! ;)

J'avoue que j'ai toujours du mal avec les vinyls de couleur d'aujourd'hui, qui me semblent faits pour appâter les gogos djeuns . Franchement, ça m'a fait de la peine d'avoir l'album de Ty Karim en vinyl rouge ! :affraid:

Et pareil pour Don Bryant . :?
It's what's in the grooves that count
Avatar du membre
bluesy

Re: Prince - Originals

Message par bluesy »

EXTRAITS :arrow: ICI. :afro:

ENJOY !!!


Avec le CD, je n'aurais pas refusé un livret, même de quelques pages avec des photos, etc. :boah: Ben ouais, non mais... :)
"Music Makes You Move" : Funkhouse Express (1974) so... "HIT THAT ONE!" : JB
"They Call Us Wild But We Got Soul" : Wild Magnolias (1975)
Répondre
  • Sujets similaires
    Réponses
    Vues
    Dernier message
  • The Originals - Communique
    par bluesy » » dans The Boogie Years 70’s/80’s
    1 Réponses
    4528 Vues
    Dernier message par bluesy
  • The Fabulous Originals ‎– It Ain't Fair, But It's Fun / (Pt.2)
    par Revpop » » dans Magic 45s
    3 Réponses
    6554 Vues
    Dernier message par Revpop
  • Prince - S/T
    par bluesy » » dans Prince & The MPLS Sound
    3 Réponses
    3969 Vues
    Dernier message par bluesy
  • Prince – For You
    par bluesy » » dans Prince & The MPLS Sound
    3 Réponses
    9933 Vues
    Dernier message par bluesy
  • R.I.P. Roland Prince
    par silverfox » » dans R.I.P.
    1 Réponses
    5536 Vues
    Dernier message par leroipompon

Funk-o-logues actuellement en ligne

Utilisateurs parcourant ce forum : Aucun Funk-o-logue et 116 extraterrestres